Reklama

Reklama

Ryby mają głos

Ich jedzenie może uchronić nas przed chorobami układu krążenia i nowotworami.

Jeszcze do niedawna ryby gościły na naszych stołach od święta albo w czasie urlopu nad morzem. Ostatnio trochę się to zmieniło, ale i tak jemy ich za mało. Ich mięso jest źródłem białka, witamin A, B i D oraz kwasów tłuszczowych, które wzmacniają m.in. odporność ogranizmu. Jedzenie ryb chroni przed miażdżycą, chorobami układu krążenia i nowotworami. Ryb nie powinny jeść tylko osoby uczulone na ich białko.

Reklama

  • Aby zachować właściwości odżywcze ryb, trzeba je odpowiednio przyrządzić. Smażone są niewątpliwie pyszne, ale kaloryczne i ciężkostrawne, zwłaszcza gdy przyrządzamy je na starym, przepalonym tłuszczu. Najlepiej gotować je na parze, zachowują smak, aromat i nie wysychają. Ryby można też dusić, np. z warzywami lub piec w folii albo na grillu. Aby polepszyć smak rybiego mięsa, można je przyprawiać ziołami i podawać z różnymi sosami lub masłem.
  • Najbardziej kaloryczne są ryby morskie - węgorz, łosoś, sardynki, tuńczyki, śledzie, mniej: dorsz, panga, sola, mintaj. l Kupując rybę, należy zwrócić uwagę na zapach - intensywny, rybi oznacza, że ryba nie jest pierwszej świeżości. Poza tym skrzela powinny mieć ciemnoróżowe zabarwienie, a mięso być sprężyste. Zapach ryby można usunąć, obficie skrapiając ją sokiem cytrynowym.

Co ma w sobie ryba?

Kwasy tłuszczowe Omega-3 Wpływają na odporność organizmu, działają przeciwzapalnie, odpowiadają za właściwe funkcjonowanie systemu nerwowego oraz pracę mózgu.Witaminy Tłuste ryby zawierają witaminy A i D, natomiast chude ryby są bogate w witaminy z grupy B.Białko Ryby są źródłem wysokowartościowego białka.Specjalista ds. żywienia Lidia Nowakowska

Z życia wzięte

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: ryby | dieta | omega

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje