Reklama

Bankomat nie wydał pieniędzy, a pobrał środki z konta? Reaguj natychmiast!

Podchodzisz do bankomatu, wkładasz kartę, wprowadzasz PIN, wybierasz kwotę, którą chcesz wypłacić i… nic się nie dzieje. Ponawiasz próbę — urządzenie nadal nie odpowiada. Otwierasz aplikację w telefonie lub w domu na komputerze sprawdzasz stan konta i czujesz, jak robi ci się gorąco, bo bank zaksięgował wypłatę środków. Bez paniki — jeśli natychmiast podejmiesz odpowiednie kroki, możesz odzyskać pieniądze.

Czynności, które należy wykonać przy bankomacie

Włożyłeś kartę do bankomatu i pomimo prawidłowego wpisania kodu PIN urządzenie nie wypłaciło ci gotówki? Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy? Jeśli na ekranie pojawił się komunikat, że środki nie mogą zostać wydane — zrób zdjęcie — będzie ono dowodem podczas reklamacji w banku. 

Kolejną niezwykle ważną czynnością jest wydrukowanie potwierdzenia nieudanej transakcji. Dzięki temu w przypadku reklamacji będziesz miał dowód, że bankomat nie wypłacił pieniędzy.

Może dojść do sytuacji, że bankomat nie tylko nie wyda pieniędzy, ale także nie wydrukuje potwierdzenia nieudanej transakcji. W takiej sytuacji zapisz datę i dokładną godzinę oraz kwotę, którą chciałeś wypłacić. Zapisz numer identyfikacyjny bankomatu i adres (szczególnie, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, że możesz go zapomnieć). Numer bankomatu znajdziesz z boku urządzenia lub w jego górnej części.

Reklama

Zobacz również: Karta płatnicza ma ukrytą funkcję. Mało kto o niej wie

Jak najszybciej sprawdź stan konta

Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy? W takiej sytuacji liczy się czas, bo im szybciej powiadomisz bank, tym większa szansa, że odzyskasz pieniądze. Jeśli masz dostęp do aplikacji — możesz sprawdzić mobilnie stan konta, możesz też spróbować sprawdzić saldo w bankomacie, bądź skontaktować się z infolinią banku (w tym ostatnim przypadku zapewne konieczne będzie potwierdzenie twojej tożsamości).

Zobacz również: Nadchodzą termiczne ataki na klawiatury bankomatów

Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy, a środki pobrano z konta? Reklamacja

Chcąc odzyskać środki, których bankomat nie wydał, choć wpłata została zaksięgowana, prędzej czy później będziesz musiał skontaktować się z infolinią banku i chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że im szybciej, tym lepiej. 

Podczas takiego kontaktu może okazać się, że bank wie już o usterce bankomatu lub boryka się z problemami z systemem i nie jesteś jedyną osobą, którą spotkała taka przykra sytuacja. Wówczas bardzo często podczas jednego telefonu uporasz się z reklamacją i środki szybko wrócą na twoje konto.

Jakich danych potrzeba podczas reklamacji?

Jeśli jednak jesteś jedyną osobą, która zgłasza taki problem, może okazać się konieczne złożenie wniosku o zwrot pieniędzy. W jakiej formie ma być złożona reklamacja i co powinna zawierać, dowiesz się od konsultanta, podczas rozmowy telefonicznej. Najczęściej wymagane dane to: 

  • dane osobowe,
  • czas, miejsce i opis zdarzenia,
  • wysokość kwoty, którą próbowałeś wypłacić,
  • informacja, do jakiego banku należał bankomat,
  • numer identyfikacyjny bankomatu,
  • kopia lub skan potwierdzenia nieudanej transakcji wydrukowanej w bankomacie,
  • wniosek o powiększenie salda na rachunku o środki niewypłacone przez urządzenie,
  • numer konta do przelewu. 

Sprawy reklamacji banki rozpatrują w przeciągu tygodnia — dwóch. Zależy to także od właściciela bankomatu. Jeśli był nim twój bank — sprawę uda załatwić się szybciej, niż w przypadku bankomatów innych operatorów.

Zobacz również: Masz taki kod PIN do karty? Złodziej już go zna

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bankomat | karty bankomatowe | bankomaty | wypłata | gotówka | pieniądze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy