Bankomat nie wydał pieniędzy, a pobrał środki z konta? Reaguj natychmiast
Podchodzisz do bankomatu, wkładasz kartę, wprowadzasz PIN, wybierasz kwotę, którą chcesz wypłacić i… nic się nie dzieje. Ponawiasz próbę — urządzenie nadal nie odpowiada. Otwierasz aplikację w telefonie lub w domu na komputerze sprawdzasz stan konta i czujesz, jak robi ci się gorąco, bo bank zaksięgował wypłatę środków. Bez paniki — jeśli natychmiast podejmiesz odpowiednie kroki, możesz odzyskać pieniądze.
Spis treści:
Czynności, które należy wykonać przy bankomacie
Włożyłeś kartę do bankomatu i pomimo prawidłowego wpisania kodu PIN urządzenie nie wypłaciło ci gotówki? Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy? Jeśli na ekranie pojawił się komunikat, że środki nie mogą zostać wydane — zrób zdjęcie — będzie ono dowodem podczas reklamacji w banku.
Kolejną niezwykle ważną czynnością jest wydrukowanie potwierdzenia nieudanej transakcji. Dzięki temu w przypadku reklamacji będziesz miał dowód, że bankomat nie wypłacił pieniędzy.
Może dojść do sytuacji, że bankomat nie tylko nie wyda pieniędzy, ale także nie wydrukuje potwierdzenia nieudanej transakcji. W takiej sytuacji zapisz datę i dokładną godzinę oraz kwotę, którą chciałeś wypłacić. Zapisz numer identyfikacyjny bankomatu i adres (szczególnie, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, że możesz go zapomnieć). Numer bankomatu znajdziesz z boku urządzenia lub w jego górnej części.
Zobacz również: Karta płatnicza ma ukrytą funkcję. Mało kto o niej wie
Jak najszybciej sprawdź stan konta
Zobacz również:
Co zrobić, gdy bankomat nie wydał pieniędzy? W takiej sytuacji liczy się czas, bo im szybciej powiadomisz bank, tym większa szansa, że odzyskasz pieniądze. Jeśli masz dostęp do aplikacji — możesz sprawdzić mobilnie stan konta, możesz też spróbować sprawdzić saldo w bankomacie, bądź skontaktować się z infolinią banku (w tym ostatnim przypadku zapewne konieczne będzie potwierdzenie twojej tożsamości).
Zobacz również: Nadchodzą termiczne ataki na klawiatury bankomatów
Chcąc odzyskać środki, których bankomat nie wydał, choć wpłata została zaksięgowana, prędzej czy później będziesz musiał skontaktować się z infolinią banku i chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że im szybciej, tym lepiej.
Podczas takiego kontaktu może okazać się, że bank wie już o usterce bankomatu lub boryka się z problemami z systemem i nie jesteś jedyną osobą, którą spotkała taka przykra sytuacja. Wówczas bardzo często podczas jednego telefonu uporasz się z reklamacją i środki szybko wrócą na twoje konto.
Jakich danych potrzeba podczas reklamacji?
Jeśli jednak jesteś jedyną osobą, która zgłasza taki problem, może okazać się konieczne złożenie wniosku o zwrot pieniędzy. W jakiej formie ma być złożona reklamacja i co powinna zawierać, dowiesz się od konsultanta, podczas rozmowy telefonicznej. Najczęściej wymagane dane to:
- dane osobowe,
Sprawy reklamacji banki rozpatrują w przeciągu tygodnia — dwóch. Zależy to także od właściciela bankomatu. Jeśli był nim twój bank — sprawę uda załatwić się szybciej, niż w przypadku bankomatów innych operatorów.
Zobacz również: Masz taki kod PIN do karty? Złodziej już go zna