​"Mężczyzna nie prosi o pomoc". Internauci oburzeni kampanią sieciówki

Kampania H&M spotkała się z dużą krytyką internautów
Kampania H&M spotkała się z dużą krytyką internautówPicsel; Instagram123RF/PICSEL

"Wyjątkowo szkodliwa i zła kampania"

Bo mężczyzna nie prosi o pomoc. Bo chłopaki nie płaczą. Bo w życiu trzeba być twardym, a nie miętkim. To takie nasze "cnoty męskie", którymi od dzieciństwa nas karmią
w czasach pandemii, widma kolejnych lockdownów, gwałtownego wzrostu zachorować na depresję i rosnącej fali samobójstw to wyjątkowo zła i szkodliwa kampania.

WHO: Polscy mężczyźni w czołówce samobójstw w Unii Europejskiej

Szwedzka sieciówka skazana jest na odrabianie wizerunkowych strat po wpadce z plakatami
Szwedzka sieciówka skazana jest na odrabianie wizerunkowych strat po wpadce z plakatamiJeff GreenbergEast News

Internauci apelują do H&M o reakcję

Bardzo sprawnie odpowiadacie na pytania o to, co możecie sprzedać. Może równie sprawnie wytłumaczycie swoim marketingowcom, że powielanie szkodliwych i krzywdzących stereotypów na temat mężczyzn jest niedopuszczalne.
Mam wśród bliskich mi osób sporą ilość mężczyzn chorujących na depresję. Po próbach samobójczych. Po marzeniach o śmierci. Po latach cierpienia. Usilnie zachęcam ich zawsze do proszenia o pomoc, o udanie się do specjalisty. Część idzie, ale inni nie. Bo przecież mężczyzna nie może prosić o pomoc. I taka osoba którą bliscy nakłaniają do udania się po wsparcie widzi Wasze hasło "mężczyzna nie prosi o pomoc". Myślicie, że jak się czuje? Podpowiem - jakby był gorszy. Aby spełnić toksyczne kryteria "męskości" rezygnuje z pomocy. I często umiera, bo pęka, bo nie daje rady.
Gratuluję dołożenia cegiełki do tego. Sukces - promowanie toksycznych haseł mogących skutkować zwiększoną liczbą samobójstw i zmniejszoną liczbą mężczyzn proszących o pomoc. Gratuluję. Powinniście przeprosić i wesprzeć organizacje pomocowe - wtedy chociaż może częściowo nadrobicie to co zrobiliście...

Kasia Koczułap: Stereotypy seksualne dotyczą i mężczyzn

Katarzyna Koczułap zrobiła ankietę wśród swoich odbiorców
Katarzyna Koczułap zrobiła ankietę wśród swoich odbiorcówInstagram / kasia_coztymseksemInstagram

"Mężczyzna prosi o pomoc. Musi czasem, bo..."

Zdrowie psychiczne nie ma płci. Istnieją pewne różnice płciowe w rozpoznawalności pewnych zaburzeń, a część z nich wynika z norm kulturowych. Ile razy słyszeliście "chłopaki nie płaczą"? To przekłada się na fakt, że panowie rzadziej sięgają po pomoc specjalisty. To niebezpieczne
Psycholożki z profilu Zdrowa Głowa skomentowały kampanię reklamową sieciówki
Psycholożki z profilu Zdrowa Głowa skomentowały kampanię reklamową sieciówkiInstagram / zdrowaglowaInstagram
Autorki Zdrowej Głowy zaproponowały swoją wersję plakatu
Autorki Zdrowej Głowy zaproponowały swoją wersję plakatuInstagram / zdrowaglowaInstagram
Naszym zadaniem jest wspierać Was w momentach, w których potrzebujecie pomocy, wsparcia

H&M odpowiada. Marka opublikowała komunikat

Nie wyrzucaj skórek bananów. Dzięki nim rośliny łatwiej zniosą mrozy lub suszęInteria.tv
Oceń artykuł
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?