Tę prostą zagadkę dla piątoklasisty rozwiążą nieliczni. Poprawny wynik zna tylko 10% osób

W dorosłym życiu nieczęsto zdarza nam się liczyć w pamięci. W dzisiejszych czasach często wysługujemy się kalkulatorami, nawet podczas prostych obliczeń. Umiejętność poprawnego liczenia, która jest nauczana w szkole podstawowej, nierzadko zaraz po zakończeniu nauki przestaje być praktykowana, a my zapominamy podstawowych zasad matematycznych. Odświeżmy naszą pamięć - z tym zadaniem poradzi sobie uczeń szkoły podstawowej - czy tobie uda się je rozwiązać?

Czy jesteś mądrzejszy od ucznia podstawówki? To równanie matematyczne wcale nie jest takie proste!
Czy jesteś mądrzejszy od ucznia podstawówki? To równanie matematyczne wcale nie jest takie proste!materiał zewnętrzny

Czy znasz wynik tego działania? To zadanie dla ucznia podstawówki!

To z pozoru proste zadanie może przysporzyć wielu kłopotów. Kluczem w poprawnym rozwiązaniu równania jest przypomnienie sobie zasady kolejności wykonywania działań. Nawet jeśli matematyka nie była twoim ulubionym przedmiotem w szkole, znajomość tych praw często jest niezbędna w dorosłym życiu, dlatego warto je sobie przypomnieć.

Zapamiętaj, niezależnie od kolejności w szeregu, najpierw wykonujemy działania w nawiasach, następnie mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie.  Czy teraz uda ci się rozwiązać naszą zagadkę?

To zadanie wprawiło w kłopot internautów. Rozwiązanie prostsze, niż się wydaje

Jeżeli zastosujemy się do wymienionej powyżej kolejności wykonywania działań, rozwiązanie tego zadania jest banalnie proste. Najpierw wykonaj dzielenie, a później dodaj, lub odejmij od siebie liczby. Oto rozwiązanie zagadki:

2 + 6 : 2 × 3 = 2 + 3 × 3 = 11

Poprawnym wynikiem tego zadania matematycznego jest liczba 11. Jeżeli w wyniku obliczeń uzyskałeś inny wynik, przeczytaj zasady kolejności wykonywania działań i spróbuj jeszcze raz.

Żegnają zmarłych i pytają "Dlaczego?". Turcja po katastrofieDeutsche Welle
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas