"Ziemniaki zostaw, mięso zjedz". Tak producenci manipulują konsumentami

Praktyki marketingowe mogą silnie wpływać na nasze decyzje - także w czasie zakupów spożywczych
Praktyki marketingowe mogą silnie wpływać na nasze decyzje - także w czasie zakupów spożywczych123RF/PICSEL
Rosnąca globalna konsumpcja mięsa napędza kryzys klimatyczny, a wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego (i paszy dla zwierząt hodowlanych) odpowiada za prawie jedną piątą światowych emisji gazów cieplarnianych. Spożycie zbyt dużej ilości mięsa jest szkodliwe dla zdrowia, a Europejczycy jedzą go o dużo za dużo. Zamiast zmierzyć się z tą niepokojącą rzeczywistością, przemysł mięsny wykorzystuje każdą sztuczkę marketingową, aby zwiększyć spożycie mięsa na rynkach europejskich i swoje zyski
twierdzi Dominika Sokołowska z Greenpeace Polska.

Dobre, bo zielone

Białko z mięsa jest zawsze zdrowe

Producenci próbują nas przekonać, że zdrowa dieta musi opierać się na mięsie
Producenci próbują nas przekonać, że zdrowa dieta musi opierać się na mięsie123RF/PICSEL

Jedź mięso - będziesz męski

Producenci mięsa to niejedyna "czarna owca" - kto jeszcze nami manipuluje?

Na to, co wkładamy do koszyka, wpływ ma wiele czynników - także wygląd opakowania
Na to, co wkładamy do koszyka, wpływ ma wiele czynników - także wygląd opakowania123RF/PICSEL

Mięso mięsu nierówne

Porównanie drobiu do wołowiny to jak ślad węglowy podróży rowerem w porównaniu do samochodu. Wołowina ma ten ślad znacznie wyższy. Produkcja drobiu zużywa mało wody, a konwersja paszy jest na wysokim poziomie
powiedział prezes zarządu Indykpol SA w wywiadzie dla portalspożywczy.pl

Zdrowy rozsądek i dociekliwość - najlepsze narzędzie do walki z manipulacją

Zdrowie na talerzu. Co ze sobą łączyć?Interia.tv
Oceń artykuł
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?