Reklama

Chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów? Eksperci przekonują: jedz śniadanie o tej godzinie

Śniadanie powszechnie uznawane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, z którego w trosce o zdrowie i szczupłą sylwetkę, nie należy rezygnować. Znaczenie ma przede wszystkim to, co kładziemy na swoim talerzu, ale również, jak się okazuje, godzina, o której decydujemy się na zjedzenie pierwszego posiłku w ciągu dnia. O której jeść śniadanie, żeby schudnąć? Dietetycy nie mają co do tego wątpliwości.

Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek dnia?

"Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi" - głosi stare przysłowie, wskazując na niezwykle ważną rolę pierwszego posiłku w ciągu dnia. Poranne śniadanie dostarcza bowiem organizmowi niezbędnych składników odżywczych po najdłuższej, nocnej przerwie w jedzeniu

Pierwszy posiłek w ciągu dnia nie tylko zaspokaja uczucie porannego głodu, ale również pomaga szybciej się rozbudzić. Dodatkowo odpowiednio zbilansowane śniadanie zapewni zastrzyk składników odżywczych i energię na całą pierwszą część dnia.

Reklama

Zobacz również: Tych produktów nigdy nie jedz na czczo. Ból brzucha to dopiero początek

Skutki niejedzenia śniadania. "Wilczy głód" to dopiero początek

Naukowcy dokładnie przyjrzeli się niezdrowemu nawykowi rezygnowania ze śniadania, odkrywając, że poranny posiłek poprawia wydatek energetyczny, a więc spalane kalorie, a w przypadku osób z nadwagą konsumpcja pierwszego posiłku pomagała aktywować procesy spalania tłuszczu.

Czy jedzenie śniadań odchudza? Jedząc śniadanie, łatwiej nam zadbać o zdrowie i atrakcyjną sylwetkę. Pominięcie pierwszego posiłku w ciągu dnia może bowiem skutkować tzw. wilczym głodem oraz zwiększa prawdopodobieństwo nocnego czy wieczornego podjadania. Regularne pomijanie śniadań prowadzi więc do zaburzeń odżywiania.

Zobacz również: Prosty psychotest: Wybierz śniadanie, a dowiesz się, jakie masz podejście do życia

W jakich godzinach jeść, żeby schudnąć?

Mimo iż wielu z nas stara się regularnie jeść zbilansowane śniadania, część robi to o złej porze. Nawet nieodpowiednia godzina spożycia pierwszego posiłku w ciągu dnia może wpłynąć na nasz stan zdrowia oraz sylwetkę.

Ile po przebudzeniu jeść śniadanie? Brytyjski ekspert ds. żywienia i profesor epidemiologii genetycznej w Kings College London, Tim Spector, podkreśla, iż godzina, o której zjemy śniadanie, ma kluczowe znaczenie dla utraty wagi. Ekspert, który jest jednym ze zwolenników postu przerywanego, zachęca, aby robić sobie 14-godzinne przerwy w jedzeniu.
- Odczekanie kilku godzin przed zjedzeniem czegokolwiek po przebudzeniu jest lepsze dla zachowania zdrowia i zrzucenia zbędnych kilogramów - tłumaczy.

Zobacz również: Jesz banany na śniadanie? Eksperci nie mają dobrych wieści. „Najgorsza rzecz”

O której jeść śniadanie żeby schudnąć?

Ekspert dodaje, iż dzieje się tak głównie dlatego, że obecnie jemy kolację zdecydowanie później, niż poprzednie pokolenia. Wiele osób przestaje jeść dopiero około 21. Zamiast więc zajadać się śniadaniem tuż po przebudzeniu, Tim Spector radzi, aby śniadanie zjeść około godziny 11. Tym sposobem osiągniemy 14 godzin postu w ciągu nocy, co może zbawiennie wpłynąć na nasz metabolizm.

- Jeśli zjesz później śniadanie, przyniesie ci to pewne korzyści. Wciąż są ludzie, którzy jedzą wcześniej, ale generalnie przeszliśmy na kontynentalne nawyki żywieniowe, jedząc obiad znacznie później, jak ludzie w Hiszpanii i we Włoszech. Nawet ci, którzy tego nie robią, mogą podjadać do 21:00, co utrudnia osiągnięcie 14-godzinnego postu - mówił.

Zobacz również: Wybierasz się na letni wypoczynek? Uważaj na te błędy podczas śniadań w hotelu

Co najlepiej jeść na śniadanie?

Ekspert zachęca również, aby dokładnie przyjrzeć się produktom, które lądują na naszym talerzu o poranku. Jak się bowiem okazuje, niektóre z nich mogą skutecznie zahamować proces utraty wagi. W rozmowie z BBC Tim Spector przyznał, że śniadanie, które jadł przez 10 lat, sprawiło, że zupełnie nieświadomie przytył aż 10 kilogramów.

Przed laty jego śniadanie składało się z filiżanki herbaty, szklanki soku pomarańczowego oraz tostów. Dieta, która wydawała się zdrowa, w efekcie była obfita w węglowodany i cukry.

- Eksperymentuj ze śniadaniem, ponieważ dla mnie dobrze było zmienić śniadanie na wysokotłuszczowe. Jem teraz pełnotłusty jogurt z odrobiną orzechów i nasion oraz owoców. Zamieniłam herbatę na kawę - tłumaczył ekspert. - To była radykalna różnica. Od razu zauważyłem, że zmiana obniżyła mi cukier, nie miałem skoków cukru. Nie czułem też głodu o godzinie 11 w pracy. Po prostu czułem się ogólnie lepiej" - wyznał.

Zobacz również: 5 najbardziej niezdrowych śniadań. Niektóre pozycje zaskakują

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: śniadanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy