Reklama

Reklama

Dobre czy złe dla dziecka?

Czy dla dziecka dobry jest czosnek, a śmietana jest niezdrowa? Sprawdź, co tak naprawdę możesz podawać maluchowi.


Czasami najlepsze leki znajdziesz w swojej spiżarni. Warto je zastosować, jeśli dziecku zdarzy się lekka infekcja, która przebiega bez gorączki. Z leczniczych właściwości słyną m.in. czosnek, cebula i miód.

Zawierają one substancje o działaniu przeciwbakteryjnym i przeciwwirusowym - nazywa się je nawet naturalnymi antybiotykami. Dziecku po 1. roku warto dodawać te produkty do dań regularnie, bo dzięki temu będą działać profilaktycznie.

Zakatarzonemu maluchowi posłuży także herbata z sokiem malinowym albo napar z czarnego bzu czy lipy.

Śmietana - tak czy nie?

- Jaką śmietaną powinnam zabielać zupy 2-letniej córce: tłustą czy chudą? - pyta jedna z mam.

Reklama

Śmietana nie jest produktem niezbędnym w diecie małego dziecka. Dostarcza tłuszczów nasyconych - potrzebnych, ale w nadmiarze niezdrowych. Dlatego smyk nie powinien jej dostawać więcej niż 1 łyżkę dziennie (jako dodatek do zupy lub sosu). Najlepiej wybierać produkt o niskiej zawartości tłuszczu, np. 9 proc.

Kakao na noc

- Przeczytałam ostatnio, że w kakao podobno jest kofeina. Czy jeśli podam dziecku wieczorem ten napój nie przeszkodzi mu to w zasypianiu? - pyta jedna z mam.

Kakao zawiera dwa alkaloidy o działaniu pobudzającym - teobrominę i kofeinę. Jednak zawartość kofeiny w kakao jest śladowa, a teobromina ma znacznie słabsze właściwości pobudzające. Dlatego słabe kakao można dać dziecku o każdej porze, także tuż przed snem.

Ostre przekąski

Kiedy można zacząć podawać dziecku ostrzejsze produkty, jak kwaszone ogórki, kiszoną kapustę czy grzybki w occie? - zastanawia się jedna z mam.

Marynaty w occie w ogóle nie powinny trafiać na talerz małego dziecka. Natomiast warzywa poddane naturalnej fermentacji, jak kiszone ogórki lub kapusta, mają mnóstwo zalet: są smaczne, lżej strawne niż te same produkty w postaci świeżej oraz zaostrzają apetyt. Zawierają również więcej witamin.

Rozdrobnione kiszone ogórki lub surówkę z drobno posiekanej kapusty kiszonej można podawać dzieciom już po pierwszym roku życia.

Wartościowa dzika róża


Owoce dzikiej róży są świetnym dodatkiem do konfitur lub dżemu, a z ich suszu można zaparzyć aromatyczną herbatkę. Warto je wykorzystać, bo dzika róża jest bogatym źródłem witaminy C oraz flawonoidów, zwalczających wolne rodniki. Działa też napotnie, przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. To idealny owoc w sezonie przeziębieniowym.

Serki dla malucha

Wytrawny: "Włoski" smak możesz uzyskać oddając do białego sera ze śmietanką zmiażdżony czosnek, drobno posiekaną świeżą bazylię i pokrojone w cienkie paseczki suszone pomidory.

Na słodko: Pyszny i zdrowy deserek przygotujesz, rozgniatając biały ser widelcem i dodając do niego śmietankę lub jogurt i kawałki owoców. Możesz też zastąpić je dżemem albo miodem.

Z warzywami: Bazą będzie gotowy serek twarogowy lub homogenizowany. Dodatki smakowe dobierz według upodobań. Może to być np. posiekany ogórek, papryka, szczypiorek lub rzodkiewka.

Mam dziecko

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje